Over mij

Mijn foto
Ik ben 47 jaar, getrouwd, we hebben samen twee kinderen en een lieve maar eigenwijze poedel. Naast mijn gezin, quilt, scrap, lees, brei, haak, vilt en borduur ik graag. Ik heb mijzelf in 2011 een uitdaging gesteld om in 1 jaar, 365 brei, haak, vilt, quilt, borduur, lees, afval, scrap, opruim, afgeef projecten/klusjes/dingen te doen. Allerlei dingen die ik me ooit eens voorgenomen had eens te gaan doen. Dat heb ik gehaald , de teller stond op 419 aan het eind van het jaar. Daarna heb ik mijzelf nog 2 jaar dezelfde uitdaging gesteld en gehaald. En nu is het tijd voor iets anders. Wat komt er na 365? ik hoop het het komende tijd te ontdekken. Ontdek je met me mee?

vrijdag 16 november 2012

Veel





Ik heb heel veel te vertellen en te laten zien. Dus ga er maar lekker even voor zitten en lees hopenlijk met plezier verder.

Als eerste hadden we gisteren een regiodag in Oisterwijk. Zoals gewoonlijk weer tot in de puntjes verzorgd. Laura gaf een lezing over de Amish, ze kon er boeiend over vertellen met prachtige foto's. Ze had een klein winkeltje bij en verzorgde het werkje van de dag. Voor het eerst had ik het werkje af op de dag zelf, een kleine overwinning.



We maakt een klein speldenkussen in een bakblikje en verder maakte ik nog drie klosjes voor de stapel die langzaam groeit.


Als je alle dagen je handwerktijd begint met haken dan haak je zo een hele stapel cup cake onderdelen. Na een tijdje verdelen krijg je dan dit:




Een mandje vol met zakjes die allemaal een cup cake bevatten. Na de Sint zijn ze weer aan de beurt en zet ik er elke dag een in elkaar. Nu moet er eerst een ander handwerkje voorrang hebben.






Petit fourtjes haken. Ten eerste is het erg leuk om op vrijdagmorgen tussen de klussen door een nieuw haakwerkje te starten maar ik maak elk exemplaar dubbel zodat mijn moeder straks ook een etagere vol heeft. Dit gaat dus even voor. Naast een stiekem breiwerkje voor mijn dochter wat ik elke keer angstvallig verstop want ze merkt alles op.


Deze roept hard en krijgt morgen toch ook even van mijn tijd. Ster g zijn de stofjes van gezocht en de mallen gemaakt.


Deze wil ik dit jaar bij mijn sinttafel gaan maken. Elk seizoen/sfeer tafel probeer ik een ding bij te maken. Voor de sinttafel heb ik deze gekozen. Manlief heeft het bootje al gezaagd en nu mag ik.

Mmmm drukke weken voor de sint maar ik geniet er ook wel van. Sinterklaas is zo'n leuk feest. Ik ga aan de brei..............ze is logeren......... tot morgen................


10 opmerkingen:

Renee Posthuma zei

leuk je gehaakte taartjes en gezellig dat je bezig bent met Sinterklaas.wat tof je moeders de petit
gebakjes ook krijgt
Vrolijke groetjes Renee

Anneke zei

je hebt weer heel wat gefabriekt! leuke spulletjes en ja, we moeten sinterklaas niet vergeten. ;-)

marloes zei

Dat gaat goed een hoop gedaan ben benieuwd naar de Sint tafel , Gr. Marloeskreatief

Gonny zei

Je hebt inderdaad veel gedaan en het wordt zeker een leuke stoute Piet.

Guusje, zei

O wat leuk allemaal, de klosjes, taartjes en de Sint. Spannend is dat altijd weer vooral voor de kleintjes.

De borduurvrouw zei

Wat een lief Sintje voor je tafel, echt een snoepje. Leuke tijd is dit he, druk maar heel gezellig.
Begrijp dat je trots bent dat je een werkje af hebt gekregen op een dag, gefeliciteerd.
Mooie haaksels. Fijn weekend!

Roos zei

Je bent weer goed bezig geweest Marion.
Groetjes Roos

By Ieke zei

Brei ze:-)

Paula zei

Wat een productiviteit weer, ik ben jaloers :-)
Ben heel benieuwd naar je Sint-tafel.
Groetjes,
Paula

Monique zei

Wat leuk om al die mooie dingen te zien, en te lezen.
Je gaat goed, ben je een eindspurt aan het inzetten ;)?